Avtal på 3,2 MEUR 

Veckans kursdrivande nyhet från Polygiene omfattade ett minimibelopp på 3,2 MEUR gällande ett exklusivitetsavtal Milano Colori. Polygiene steg 11% under veckan och är nu upp hela 71% i år.

Genom att kombinera traditionella anti-bakteriella metoder med ny teknik, inklusive Polygienes ViralOff®, så kommer handgel, våtservetter och sprayer för föremål och rum ge både kortsiktiga och långsiktiga effekter mot virus och bakterier.
 
De nya produkterna kommer att marknadsföras under Milano Coloris varumärke. De kommer att säljas av Milano Colori internationellt. Godkännandeprocessen pågår och produkterna planeras att lanseras redan om ca tre veckor. ViralOff kommer att ingå i dessa typer av produkter genom ett exklusivitetsavtal mot ett minsta ordervärde under två år på 3,2 MEUR. Det framgår i ett pressmeddelande från bolaget.

  • Vi blev naturligtvis mer än smickrade över att bli utvalda av den här konstellationen av ledande företag, säger Ulrika Björk, VD Polygiene. Vi ser att ViralOff bidrar till en ökad effektivitet av produkterna och vi är stolta att bidra till att lösa den pågående krisen samt förhindra att detta händer igen, så långt vi kan, genom att använda vår teknik.

Polygiene och Milano Colori kommer tillbaka med mer detaljer kring produkterna vid ett senare tillfälle, vartefter specifika godkännanden och lanseringar blir aktuella.